Even Aleksander Hagen er Innlandet Arbeiderpartis fylkesordførerkandidat.

Nominasjonsmøtet har enstemmig valgt Even Aleksander Hagen som Innlandet Arbeiderpartis ordførerkandidat. Kjerstin Lundgård er varaordførerkandidat.

Fylkesordførerkandidat 2019.

Even Aleksander Hagen.

- På vegne av hele lista takker jeg for tilliten. Vi har det beste laget. Sammen har vi så mange gode kvaliteter. Vi har nå gjennomført et historisk nominasjonsmøte, og vi er klare for å bygge Innlandet sier fylkesordførerkandidat Even Aleksander Hagen.

- Innlandet Arbeiderparti har et svært godt fylkesvalgprogram som vi er stolte av å presentere velgerne. Vi prioriterer blant annet å skape nye arbeidsplasser, læreplassgaranti, bredbåndsutbygging, opprusting av fylkesveger og mye mer. Det grunnleggende budskapet er at vi skal bygge sterke fellesskap.

- Det forplikter å stille på ei fylkesliste, og vi som nå er nominert må jobbe for hele Innlandet. By og land hand i hand, skriver vi i programmet. Innbyggerne forventer at vi har mot og tar gode valg på vegne av dem.